Tesla: Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων από το 2020

Η Tesla έβαλε τους αναλυτές της Wall Street να επανεξετάσουν τα μοντέλα των προβλέψεών τους καθώς το πρώτο τρίμηνο του έτους έφτασε στο τέλος του. Αποτέλεσμα, ο ένας μετά τον άλλο να μειώνουν τις εκτιμήσεις τους για τις παραδόσεις οχημάτων της εταιρείας.

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων του Ίλον Μασκ παρέδωσε μόλις 386.810 οχήματα τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, χάνοντας τη μέση εκτίμηση του Bloomberg με το μεγαλύτερο περιθώριο που έχει υπάρξει ποτέ σε στοιχεία επτά ετών. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν βουτιά έως και 6,7% στις ενδοσυνεδριακές συναλλαγές, επεκτείνοντας τη μεγαλύτερη πτώση του δείκτη S&P 500.

Τα προειδοποιητικά σημάδια δεν έλλειψαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Καταρχήν, η Tesla προειδοποίησε ότι ο ρυθμός ανάπτυξής της θα είναι «αισθητά χαμηλότερος» φέτος, κατηγορώντας τις αυξήσεις των επιτοκίων που κράτησαν τα αυτοκίνητά της απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές, ακόμη και όταν μείωσε τις τιμές. Η εταιρεία αντιμετώπισε πολλαπλές διαταραχές στο εργοστάσιό της στη Γερμανία, έξω από το Βερολίνο. Ο Μασκ επιδόθηκε σε εμπρηστικές αναρτήσεις στο X, απομακρύνοντας τους υποψήφιους αγοραστές, και η αγορά EV της Κίνας έγινε ακόμη πιο σκληρή.

Παρά όλους αυτούς τους εμφανείς αντίθετους ανέμους, οι περισσότεροι εξακολουθούσαν να αναμένουν ότι η Tesla θα πουλήσει περισσότερα οχήματα από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Αντ’ αυτού, οι παραδόσεις κατέληξαν να μειωθούν κατά 8,5%.

«Όπως και να το θέσουμε, ήταν άσχημο», δήλωσε στο Bloomberg ο Τζιν Μάνστερ, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management. «Η ζήτηση είναι χαμηλή. Τα επιτόκια εξακολουθούν να είναι υψηλά. Το brand του Ίλον βλάπτει τις πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ; Είναι αρνητικό από πλευράς κατεύθυνσης».

Η Tesla απέδωσε την πτώση εν μέρει στη μετάβαση σε μια αναβαθμισμένη έκδοση του Model 3 σεντάν, το οποίο μαζί με το σπορ όχημα γενικής χρήσης Model Y αντιπροσώπευαν το 96% των παραδόσεων του τριμήνου. Επικαλέστηκε επίσης καθυστερήσεις στη ναυτιλία που σχετίζονται με την Ερυθρά Θάλασσα και την ύποπτη πυρκαγιά που της κόστισε κάποιες ημέρες παραγωγής στη Γερμανία.

Ο Μασκ εμπλούτισε την γκάμα επιλογών παρουσιάζοντας στα τέλη του περασμένου έτους το Cybertruck με επένδυση από ανοξείδωτο ατσάλι

Παρόλα αυτά, η Tesla παρήγαγε 46.561 περισσότερα αυτοκίνητα από όσα παρέδωσε στους πελάτες της στο τρίμηνο.

«Πέρα από τη γνωστή συμφόρηση στην παραγωγή, μπορεί επίσης να υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα ζήτησης», έγραψε σε έκθεσή του ο Εμάνουελ Ρόσνερ, αναλυτής της Deutsche Bank με αξιολόγηση buy για τη μετοχή της Tesla. Είχε μειώσει την εκτίμησή του για τις παραδόσεις δύο φορές κατά τη διάρκεια μόλις δύο εβδομάδων που προηγήθηκαν της ανακοίνωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξακολουθούσε να υπερεκτιμά τις πωλήσεις της εταιρείας κατά περισσότερα από 24.000 οχήματα, αναφέρει το Bloomberg.

Η Tesla δεν αναλύει τις τριμηνιαίες πωλήσεις οχημάτων ανά περιοχή, αλλά οι ΗΠΑ και η Κίνα αποτελούν εδώ και καιρό τις μεγαλύτερες αγορές της. Η εταιρεία κατασκευάζει τα Model S, X, 3 και Y στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια και τα Model 3 και Y στη Σαγκάη. Παράγει επίσης το Model Y στα εργοστάσιά της στο Όστιν του Τέξας και έξω από το Βερολίνο.

Ο Μασκ εμπλούτισε επίσης την γκάμα επιλογών παρουσιάζοντας στα τέλη του περασμένου έτους το Cybertruck με επένδυση από ανοξείδωτο ατσάλι. Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αναλύσει πόσα pickups παράγει και παραδίδει, συγκεντρώνοντάς τα μαζί με άλλα μοντέλα που περιλαμβάνουν τα S και X. Το ποσοστό των παραδόσεων οχημάτων Tesla που ήταν μισθωμένα παρέμεινε καταβεβλημένο σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα.

Παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, η Tesla κατάφερε να ανακτήσει τον τίτλο της ως κορυφαίος πωλητής EV στον κόσμο, αποσπώντας την πρωτιά από την κινεζική BYD. Κατά το πρώτο τρίμηνο, η BYD παρέδωσε 300.114 ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, η εταιρεία πούλησε 626.263 οχήματα.

Ακολουθήστε το metafox.gr στη Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.