Γκένιος Ανδρέας: H τέχνη διευρύνει συνέχεια την αίσθηση ελευθερίας

Ο Γκένιος Ανδρέας γεννήθηκε στο Βαμβακόφυτο Σερρών το 1959. Το 1982 τέλειωσε το Γεωλογικό τμήμα του Α.Π.Θ, το 1985 την Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης και εργάστηκε επί 36 χρόνια στην  πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το 2002 τελειώνει την Ανωτάτη σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Δ.Κοντό και την Τ.Μακρή. Το 2005 τελειώνει το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Διδασκαλείου Θεσσαλονίκης και το 2006 το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Παράλληλα ασχολήθηκε με την συγγραφή  παιδαγωγικών βιβλίων, με το θέατρο, την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους, με την συγγραφή και  εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Έχει πάρει μέρος σε  4 ατομικές εκθέσεις και πλήθος ομαδικών.

Παρακάτω η συνέντευξη του καλλιτέχνη στη Metafox.gr:

• Πώς ξεκίνησε η πορεία σας στον χώρο της τέχνης;

Την εποχή που σπούδαζα στην ακαδημία τηςΜυτιλήνης το 1985 στην γειτονιά μου βρισκόταν το ατελιέ ενός ζωγράφου. Γνωρίστηκα μαζί του ,γοητεύτηκα και έτσι ξεκίνησε η ισόβια σχέση μου με την Τέχνη

• Ποιες είναι οι κύριες επιρροές (πρόσωπα, καλλιτεχνικά ρεύματα) και πώς έχουν επηρεάσει το έργο σας;

Κανιάρης,Μαντζαβίνος,Bill Viola,Δημ.Παπαιωάννου

• Ποια είναι τα πιο πετυχημένα έργα σας και πώς έχουν εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου;

Οι σχέσεις Ζευγαριών

• Πώς βλέπετε το ρόλο της τέχνης στη σημερινή κοινωνία;

Η Τέχνη διαχρονικά έρχεται να δώσει νόημα στην ζωή των ανθρώπων, ανοίγοντας νέους εκφραστικούς δρόμους και προσθέτοντας νέο θεωρητικό επικοινωνιακό υλικό στους θεατές.Πάντα θα προσπαθεί να βάλει χρώματα δικά του στον κλόσμο πέρα από αυτά που τον περιβάλλουν.Η αίσθηση συνειδητότητας και της ελευθερίας που διαθέτει εξισορροπείται μόνο μέσα από την αίσθηση ότι δεν είναι απλά διεκπεραιωτής αλλά είναι και δημιουργός.

• Πώς πιστεύετε ότι η τέχνη μπορεί να επηρεάσει ή να αλλάξει τις κοινωνικές αντιλήψεις;

Διευρύνει συνέχεια την αίσθηση ελευθερίας στην περιπέτεια της αναζήτησης νοήματος στη ζωή των ανθρώπων


• Έχουν οι Έλληνες πολιτισμική και καλλιτεχνική συνείδηση;

Προφανώς και έχουν. Απλώς στην εποχή μας δεν υπάρχει (και όχι μόνο στον χώρο της Τέχνης) μια και μόνο εικαστική πρόταση ,στοχευμένη σε μια συγκεκριμένη άποψη για το ωραίο ή ενδιαφέρον που να απευθύνεται σε ένα ομογενοποιημένο ακροατήριο. Σήμερα με την παγκοσμιοποίηση της Τέχνης , την αισθητική εξατομίκευση και τις απανωτές πρωτοπορίες που δεν έχουν χρόνο να χωνευτούν, έχουν δημιουργηθεί πολλαπλά εξειδικευμένα ακροατήρια και ένα τεράστιο ποσοστό ανθρώπων που άναυδο απλά παρατηρεί και έχει παραμείνει συγκινησιακά στον Γαλλικό Ιμπρεσιονισμό του περασμένου αιώνα που παραμένει στα μέτρα του και προσιτός.

• Ποια είναι η θεματολογία που συχνά επιλέγετε και γιατί;

Η ψυχολογία των ερωτικών σχέσεων ,γιατί πέρα από το ότι με απασχολεί και σε προσωπικό επίπεδο μου αρέσει να τις παρατηρώ και να απεικονίζω τα θραύσματά τους.

• Υπάρχει κάποιο έργο που έχετε ιδιαίτερη συναισθηματική σύνδεση ή ιστορία πίσω από αυτό;

6.Παράθυρα ανάμεσα. Ένα ζευγάρι που αμήχανα πασχίζει μέσα από τα παράθυρα πληροφορίας, τον τεμαχισμό του συνειδητού και ασυνείδητου κόσμου, τις εικονικές πραγματικότητες στις οποίες συμμετέχει είτε μπροστά είτε σαν φόντο,να βρει ένα ανθρώπινο μέτρο,μια πρόσβαση στην βαθιά επικοινωνία ,να συνδεθεί με τα αρχέγονα αγνά υλικά.


• Πώς έχει εξελιχθεί η τέχνη σας με την πάροδο του χρόνου;

Συνέχεια εξελίσσεται στην προσπάθειά μου να απεικονίσω αυτήν την αίσθηση των σχέσεων που διαρκώς μεταβάλλεται.

  • Ποιες καλλιτεχνικές τεχνικές και τι υλικά προτιμάτε;

Τελευταία έχω καταλήξει στα ακρυλικά./Μου αρέσει να χρησιμοποιώ και άλλα υλικά που μπορούν να υποστηρίξουν τα έργα μου.

• Έχετε μελλοντικά σχέδια ή καλλιτεχνικές εξερευνήσεις που θέλετε να μοιραστείτε;

Θεωρώντας ότι οι ερωτικές σχέσεις είναι οι βαθύτερες σχέσεις που έχει κατακτήσει ο άνθρωπος ,παλεύω να καταφέρω να τις προσεγγίσω με ειλικρίνεια ,βαθύτερα και πιο ουσιαστικά με την δική μου προσωπική ματιά που και αυτή συνέχεια μεταβάλλεται και διαφοροποιείται.


Ακολουθήστε το metafox.gr στη Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.