Πτώση F-16: Την Παρασκευή παίρνει εξιτήριο ο πιλότος – Επικρατούσαν 7 μποφόρ, λέει καπετάνιος μετά την επιχείρηση διάσωσης

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας παραμένει για προληπτικούς λόγους ο 29χρονος πιλότος του αεροσκάφους τύπου F-16 Block 52 plus, που κατέπεσε χθες στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας νότια της Χαλκιδικής.

Ο 29χρονος υποσμηναγός εξακολουθεί να υποβάλλεται σε μία σειρά από εξετάσεις και – σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ – αναμένεται να πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο αύριο τελικά και όχι σήμερα το απόγευμα, όπως είχε γίνει γνωστό αρχικά.

Ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας ενημερώνεται διαρκώς για την πορεία της υγείας του πιλότου και αναμένεται να μεταβεί αύριο στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα για να συνομιλήσει με ιπτάμενους και μηχανικούς της μοίρας.

Στο πλευρό του χειριστή στο νοσοκομείο βρίσκονται οι οικείοι του και αναμένεται τις επόμενες ημέρες να επανέλθει πλήρως στα καθήκοντά του.

Ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, πτέραρχος και αμυντικός αναλυτής μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε: «όλα τα αεροσκάφη ανεξάρτητα της παλαιότητας συντηρούνται όπως ακριβώς πρέπει και στη συνέχεια δίνονται για πτήση».

«Μέχρι να απογειωθεί από τη Λήμνο, μέχρι να εντοπιστεί και στη συνέχεια να τον περισυλλέξουν σαφώς παίρνει κάποιον χρόνο, ο χειριστής χρησιμοποίησε και τη βάρκα, μπήκε μέσα γιατί στον χειριστή όταν εγκαταλείπει υπάρχει το κυτίο διάσωσης» συμπλήρωσε επίσης.

Ο Ιωάννης Βαμβακός, αντιπτέραρχος, ιπτάμενος εν αποστρατεία, ανέφερε: «Ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμα του, το κάθισμα του F-16 είναι AST-2 η κατηγορία του,30 μοίρες οπισθόκλιση οπότε κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων, φεύγει πρώτα η καλύπτρα, εν συνεχεία φεύγει το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται και να πάει κατευθείαν προς τα κάτω».

«Επικρατούσαν 7 μποφόρ»

Για την πορεία της υγείας του ενημερώνεται συνεχώς ο αρχηγός ΓΕΑ.

Ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος, περιέγραψε, από την πλευρά του, στο Mega, τις συνθήκες που επικρατούσαν στην θάλασσα κατά την διάρκεια της επιχείρησης διάσωσης του υποσμηναγού: «Επικρατούσαν 7 μποφόρ, όποτε κανονικά δεν θα έπρεπε να βγαίναμε στην θάλασσα, αλλά η αλληλεγγύη είναι μεγάλη μεταξύ μας. Αφού μάθαμε ότι το Super Puma έκανε την περισυλλογή του ανθρώπου και ήταν καλά, τότε γυρίσαμε πίσω».

Πώς σώθηκε με το εκτινασσόμενο κάθισμα ο πιλότος

Η ψυχραιμία αλλά και η σωστή εκπαίδευση του Παναγιώτη Αποστολάκη αποδείχτηκαν σωτήρια για τη ζωή του.

Ο 29χρονος λίγο πριν από τις 13:30, το μεσημέρι της Τετάρτης, διαπίστωσε πρόβλημα στον κινητήρα ο οποίος μετά από κάποιες διακοπές έσβησε οριστικά. Παρά τις προσπάθειες του Παναγιώτη Αποστολάκη να επαναφέρει τον κινητήρα σε λειτουργία αυτό δεν ήταν εφικτό με αποτέλεσμα ο πιλότος να εγκαταλείψει το αεροσκάφος χρησιμοποιώντας το εκτινασσόμενο κάθισμα.

Στην 110 Πτέρυγα Μάχης οι τεχνικοί που επιμελούνται τη συντήρηση των εκτινασσόμενων καθισμάτων γνωρίζουν τη σημασία του έργου τους που απαιτεί υψηλή ακρίβεια καθώς έχει καθοριστικό ρόλο στην διάσωση και επιβίωση του πιλότου όταν εξαντληθούν οι επιλογές του, όπως έγινε και στην περίπτωση του Παναγιώτη Αποστολάκη.

Αρχικά ο 29χρονος προσάρμοσε το κάθισμα στην κατάλληλη θέση για να εξασφαλίσει την ασφαλέστερη δυνατή εκτίναξη. Στη συνέχεια και ενώ ο έλεγχος του αεροσκάφους είχε χαθεί, ενεργοποίησε τη διαδικασία εκτίναξης όπου αρχικά αφαιρέθηκε αυτόματα ο θόλος του αεροσκάφους. Μόλις ο θόλος απορρίφθηκε το εκτινασσόμενο κάθισμα εκτοξεύθηκε από το αεροσκάφος με πυραυλικούς κινητήρες που βρίσκονται στο κάτω μέρος του. Αυτοί έδωσαν την αναγκαία ώθηση ώστε ο πιλότος με το κάθισμα να εκτοξευθούν σε απόσταση από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα περιμένοντας για 1,5 ώρα τη διάσωσή του. Οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές και αυτό δυσκόλεψε την προσέγγιση του Super Puma. Ωστόσο, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παραμονής του στη θάλασσα, πάνω στην σωσίβια λέμβο που περιλαμβάνεται στο κιτ επιβίωσης των πιλότων που έχουν χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό έκτακτης ανάγκης, ο πιλότος είχε κατά διαστήματα επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία.

«Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας», ανέφερε η δεύτερη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

O Παναγιώτης Αποστολάκης

37083314_2140268526216120_3317091744796901376_n
15094266_1839567116286264_1353598201694615533_n
10257251_1445996795643300_8593325974581602242_o
11953300_1670362943206683_3266914525287898974_o
20506985_1966946586881649_1772986888785112330_o
25445933_2024691914440449_5099281670346889720_n
31514071_2087997888109851_8625350522955628544_n

Τις ευχές του για ταχεία ανάρρωση στον πιλότο εξέφρασε με ανάρτησή του στο Χ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας: «Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F – 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».

Ακολουθήστε το metafox.gr στη Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.